THOUSANDS OF FREE BLOGGER TEMPLATES ?

Video Klip

Jul 25, 2008

Lestarikan Permainan Tradisional 2

Teng teng
Permainan teng teng pada masa dahulu begitu popular di kalangan anak-anak perempuan kecil di kampung. Ini kerana permainan ini tidaklah sesusah mana dan hanya perlu melukis kotak-kotak untuk memulakannya. Walaupun zaman sekarang sudah berubah, kebanyakan sekolah-sekolah rendah masih mempunyai permainan ini. Saya tahu kerana sekolah rendah saya ada permainan ini dan saya selalu bermain teng teng dengan rakan-rakan saya. Saya bangga dengan permainan teng teng kerana permainan ini sebenarnya dicipta oleh masyarakat Melayu tetapi dikenali oleh ramai, dari pelbagai bangsa dan masih dimain. Selain seronok bermain, ada juga ada terselit agenda persahabatan dan membina tali siratulrahim antara satu sama lain. Jika lihat secara individual, ia sebenarnya mencabar keseimbangan seseorang itu. Pada pandangan saya, permainan tradisional sebegini harus dilestarikan.

0 comments: